Adóváltozások 2021. tájékoztató

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

Az elfogadott 2021. évi adóváltozásokról mellékelten küldöm tájékoztatónkat.
Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van kérem keressen bennünket szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2021 tájékoztató.doc173 kB

Adóváltozások 2020. tájékoztató

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

Az elfogadott 2020. évi adóváltozásokról mellékelten küldöm tájékoztatónkat.
Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van kérem keressen bennünket szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2020 tájékoztató 20200102.doc167 kB

Adóváltozások 2019. tájékoztató

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

Az elfogadott 2019. évi adóváltozásokról mellékelten küldöm tájékoztatónkat.
Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van kérem keressen bennünket szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2019 tájékoztató.doc173 kB

Adóváltozások 2018.

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

Az elfogadott 2018. évi adóváltozásokról mellékelten küldöm tájékoztatónkat.
Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van kérem keressen bennünket szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2018 tájékoztató.doc171 kB

Cégkapu regisztrációs kötelezettség 2018.08.30-ig

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

A cégeknek kötelező lesz az elektronikus ügyintézés 2018-tól. Lényegében céges Ügyfélkaput, Cégkaput kell nyitni a betéti társaságoknak, korlátolt felelősségű társaságoknak, zártkörűen működő részvénytársaságoknak, alapítványoknak és egyéni cégeknek, hogy a cég nevében eljárhassanak elektronikusan. Egyéni vállalkozásoknak nem szükséges. A Cégkapu nyitás határideje: 2017. augusztus 30.

A regisztrációt kizárólag a cég Cégjegyzék szerint hivatalos képviselője végezheti el.

Fontos, hogy  cégek vezetőinek Ügyfélkapu hozzáféréssel már rendelkezniük kell, mint magánszemélynek, hogy ezt a regisztrációt elvégezhesse. A cégképviseletre jogosultnak tehát Ügyfélkapu regisztrációra is szüksége van, ha még nem rendelkezik ilyennel, akkor az Okmányirodákban, NAV ügyfélszolgálatokon lehet intézni.

Az ügyvezető Cégkapus regisztárciójakor követően tud feljogosítani más magánszemélyeket is a Cégkapu használatára.

A Cégkaput többen is használhatják egy adott cég részéről, mindenki saját azonosítójával léphet be.

A Cégkapu regisztrációhoz be kell lépni a https://cegkapu.gov.hu címre, és a Bejelentkezés feliratra lépve a cégképviseletre jogosult a már meglévő Ügyfélkapu kódjával léphet be. A rendszer visszairányít a Cégkapu regisztrációs felületére, ahol először el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket.

Be kell jelölni, hogy a cég képviseletére a belépett személy jogosult, a rendszer pedig ezt követően, a hozzájárulok bejelölése mellett leellenőrzi, hogy valóban a bejelentkező-e a jogosult. Amennyiben nem találja a rendszer a jogosultságot, akkor egy űrlapot ajánl fel, amit ki kell tölteni és csatolni hozzá valamilyen okiratot, ami igazolja a jogosultságot.

A cégvezetőnek először is ki választani azt az e-mail címet, amelyre a Cégkapura érkező üzeneteket fogadja a társaság, illetve onnan fogja a válasz e-mail-eket küldeni. Ez lehet már meglévő cím, de lehet egy olyan is, amelyben szerepel a cégkapu név és a cég rövidített neve.

Meg kell adni egy Cégkapu megbízottat, aki a bejelentkezést végző cégképviseletre jogosult személy saját maga is lehet, de cégen belül mást is megbízhat az adminisztrációs feladattal és az értesítések, levelek figyelésének kötelezettségével.

Célszerű lementeni a visszaigazolást.

A Cégkapuról további információkat olvashat a mellékelt cikkben.
Amennyiben további kérdései vannak kérem forduljon hozzánk bizalommal az ismert elérhetőségeinken.
 

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Kotelezo_Cegkapuregisztracio__kozel_a_hatar_7RGY3R.pdf47.43 kB

Adóváltozások 2017.

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

Az elfogadott 2017. évi adóváltozásokról mellékelten küldöm tájékoztatónkat.

Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van kérem keressen bennünket szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:

Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2017 tájékoztató.doc172 kB

Adóváltozások 2016. tájékoztató

Kedves Ügyfelünk, Ismerősünk, Barátunk

Mellékeltem szokásos adó tájékoztatónkat a változásokról.
Bíztatok mindenkit, hogy olvassa el ezt a nem könnyű olvasmányt, mert hasznos ötleteket kaphat vállalkozása hatékonyabbá tételére, ill. adó veszteségek elkerülésére.
Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van szívesen állunk rendelkezésére szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2016 tájékoztató 20151228.doc197 kB

Cégek tájékoztató 20151012

Kedves Ügyfelünk, Barátunk, Ismerősünk!

Ezúton hívom fel figyelmüket az alábbi jogszabályi előírásokra:

1.    2016. január 1-től a számlázó programoknak új „adóhatósági ellenőrzés adatszolgáltatás” funkcióval kell rendelkeznie

Új előírás, hogy 2016. január 1-jétől minden számlázó programnak rendelkeznie kell egy olyan önálló, de a programba beépített, „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval, amelynek elindításával adatexport végezhető

·         a kezdő és záró dátum (év, hónap, nap) megadásával meghatározható időszakban kibocsátott számlákra, illetve

·         a kezdő és a záró számlasorszám megadásával meghatározható sorszámtartományba tartozó számlákra.

Tehát – 2016. január 1 után csak a fenti funkcióval ellátott számlázó programmal lehet gépi úton számlát kiállítani! Addig gondoskodni kell

·         a már meglévő program – feltételnek megfelelő – frissítéséről vagy

·         új – a feltételnek megfelelő – számlázó program beszerzéséről.

 

2.    Elektronikus számlázás

Az Áfa tv-ben meghatározott fogalomnak megfelelően elektronikus számlának minősül minden olyan, az Áfa tv-ben előírt adatokat tartalmazó számla, amelyet elektronikus formában bocsátottak ki és fogadtak be. Ezért az Áfa tv. az elektronikus számla kibocsátásának feltételeként előírja a számlabefogadó beleegyezését (ami nem csak formális lehet, vagyis megvalósulhat pl. a kapott számlán szereplő ellenérték kifizetésével történő hallgatólagos belegyezés révén is). Az elektronikus számlát elektronikus formában kell megőrizni, és az elektronikusan megőrzött számla adatokat a hivatkozott rendeletekben foglaltak szerint kell egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során rendelkezésre bocsátani.

Tekintettel ezen törvényi előírásokra kérem, hogy a kizárólag elektronikus úton kapott számlákat elektronikusan őrizzék meg előkereshető módon ill. azon ügyfeleink akiknek könyvelési szolgáltatást nyújtunk elektronikus formában is juttassák el könyvelésünkre a szokásos e-mail címünkre: szokolkf@inext.hu

3.    Kötelező tőke emelés a Kft-nél 2016. március 15-ig

Amint már korábban jeleztük a Kft-knek 3,000,000 Ft-ra kell felemelniük jegyzett tőkéjüket. A tőke emelés történhet:

·         készpénznek a házipénztárba történő befizetésével,

·         a korábbi időszakban felhalmozott nyereség (eredménytartalék) felhasználásával. Ebben az esetben 6 hónapnál frissebb beszámolót kell készítenünk. Ennek kapcsán kérem jelezzék  előre ez irányú elképzelésüket mielőtt az ügyvédjükhöz fordulnak.

Amennyiben bármilyen kérdésük, kérésük van kérem jelezzék, hogy segíthessünk.

Üdvözlettel:

Leírás: Inline image 1

Adóváltozások 2015. tájékoztató

Kedves Ügyfelünk, Ismerősünk, Barátunk

Mellékelten küldöm szokásos adó tájékoztatónkat a változásokról.
Sajnos a 2015. évi kötelező minimálbér mértékei még nem ismertek, ezért a 2014-esek szerepelnek a tájékoztatóban.
Külön felhívom a figyelmet a tájékoztató végén szereplő közúti ellenőrző rendszer (EKAER) új előírásaira.
Bíztatok mindenkit, hogy olvassa el ezt a nem könnyű olvasmányt, mert hasznos ötleteket kaphat vállalkozása hatékonyabbá tételére, ill. adó veszteségek elkerülésére.
Amennyiben bármilyen kérdése, észrevétele van szívesen állunk rendelkezésére szokásos elérhetőségeinken.

Üdvözlettel:
Szokol Erzsi

CsatolmányMéret
Cégek 2015 tájékoztató.doc183.5 kB

20 évesek lettünk!